Mediální komunikace

 

 

Mediální komunikace I.

1. Jazyk, znak, komunikace. Teorie komunikace, teorie informace, informační proces a modely komunikace. 

2. Znak a znakové systémy. Sémiotika. Sémiotická lateralita. Sémantický trojúhelník a typologie znaků. Mystifikace v znakových systémech, dekódování mýtu. Metatvorba.

3. Typy mediálních teorií a přístupy k médiím.

4. Předpoklady vzniku masová komunikace. Stručná historie vybraných médií.

5. Média a kodifikace (skutečnosti). Zpravodajské hodnoty. Medializace a mediální realita.

6. Teoretici a teorie médií.

7. Hyperrealita, virtuální realita, fikce.

 

Mediální komunikace II.

8. Sociologie masové komunikace - školy a představitelé

9. Sociologie mediální komunikace - sociální konstrukce, realita, síť

10. Výzkum v oblasti mediální komunikace - základy vědeckého výzkumu

11. Psychologie masové komunikace - školy a představitelé

12. Psychologie masové komunikace - neuro přístupy 

13. Účinky mediální komunikace 

14. Publikum masové a mediální komunikace 

15. Systém (struktura) médií a mediální systém (aparát).

16. Nová média a digitalizace

17. Mediální antropologie, archeologie, studia.

18. Mediální etika a vzdělávání.

 

Mediální komunikace III.

19. Žurnalistická tvorba a tvůrčí psaní (praktické zručnosti online psaní)

20. Management vztahů: propagace – manipulace (praktické zručnosti výroby WWW stránkek)

21. Řízení mediální komunikace – analýza a interpretace průzkumu

22. Řízení mediální komunikace – strategie a kontrola

23. Analýza mediální komunikace – obsahová analýza

24. Analýza mediální komunikace – sémiotická a vizuální analýza

25. Analýza mediální komunikace – interpretace mediálního díla

26. Medializace – mediokracie – analýza zájmů (agenda setting)

27. Multimediální agentury a mediální domy – exkurze

28. Soudobé trendy v mediální komunikaci – kritická analýza zkoumaného materiálu

 

 

 

Prezentace:

první semestr:
  1. Mediální komunikace Definice a vymezeni Druhy MK.pdf (1,1 MB)
  2. Mediální komunikace Vliv disciplin Jazykoveda Semiotika.pdf (811,2 kB)
  3. Mediální komunikace Dejiny a predchudci masove komunikace.pdf (955 kB)
  4. Mediální komunikace Komunikacni teorie a modely.pdf (1,8 MB)
  5. Média - propagace - manipulace, propaganda
 
druhý semestr:
  1.  Sociologie masové komunikace - školy a představitelé, sociální konstrukce, realita, síť 
  2. Výzkum v oblasti mediální komunikace - základy vědeckého výzkumuVýzkum v oblasti mediální komunikace - základy vědeckého výzkumu
  3. Psychologie mediální komunikace - školy a představitelé
  4. Psychologie masové komunikace - neuro přístupy
  5. Účinky mediální komunikace, Publikum masové a mediální komunikace
  6. Systém (struktura) médií a mediální systém (aparát)
  7. Mediální etika a vzdělávání
  8. Mediální antropologie, archeologie, studia
třetí semestr:
  1. Žurnalistická tvorba a praktické zručnosti online psaní
  2. Praktické zručnosti výroby WWW stránkek
  3. Teorie interpretace
 
    Kombinované studium:
  1.   téma 1-8   
  2. téma 8-10 
  3. téma 11-12
  4. téma 13-15, 18

 

Teorie a praxe PR: úvod, PR a masová média, účinky

Teorie a praxe PR: Public relations, žurnalistika a komunikační kanály

 

 

Zadání seminární práce

 

pro studenty prezenčního studia - první semestr

Téma: Osobnost nebo redakce historického tisku
Osnova seminární práce:
  1. Zadání
  2. Rešerš + osnova práce
  3. Základní informace
  4. Analýza materiálu
  5. Syntéza + kompozice
 
Materiál hledat a analyzovat buď v Národní knihovně, nebo online: https://kramerius.nkp.cz/kramerius/Welcome.do
 
 

pro studenty kombinovaného studia  první semestr

Téma: Komunikační teorie, osobnost nebo škola
Osnova seminární práce:
  1. Předchůdci (vybraného teoretika nebo komunikační školy)
  2. Kontext (historický a další kontext vysvětlované teorie)
  3. Biografické údaje o autorovi/nejdůležitějších představitelích
  4. Popis komunikačního modelu/teorie
  5. Důsledky (co to způsobilo, jak se změnil pohled na MK po této teorii)
  6. Dnešní pohled (v čem dnes teorie/model fungují a v čem nikoli)
  7. Opravy (jak se teorie později vyvíjela, jak ji lze pozměnit a doplnit)

 

 

pro studenty prezenčního i kombinovaného studia druhý semestr

Zadání: Pilotní šetření a prezentace výsledků formou seminární práce

 

Dotazník Míra spotřebitelského vyjádřování v ČR: dotaznik 10042015.pdf (363,6 kB)

Badatelský list pro obsahovou analýzu mediálního komunikátu: badatelsky list 08042015.pdf (289,5 kB)

Anketa: Co zanecháte budoucím generacím?

(minimálně, pro hodnocení dobře, 20-30 respondentů, velmi dobře 50, výborně 100)

 

Struktura a hodnocení 

1. Projekt pilotního šetření

a) Definice a popis výzkumného problému (2 body)

b) Definice a popis výzkumné metody (2 body)

c) Definice a popis výzkumné techniky (2 body)

d) Definice a popis výzkumného souboru (2 body)

e) Definice a popis vybraného výzkumného vzorku (2 body)

2. Vyhodnocení a vysvětlení výsledků 

a) četnost - kvantita (1 bod)

b) opakování (1 bod)

c) korelace - věk/pohlaví (2 body) 

d) profil typického respondenta (1 bod)

3. Zpráva ze šetření: Jak lze ještě problematiku zkoumat? Jakou metodou? Co znamenají výsledky ve zkoumané oblasti? (5 bodů)

 

Hodnocení:

20-16 bodů: výborně (1)

15-11 bodů: velmi dobře (2)

10-7 bodů: dobře (3)

6-0 bodů: nevyhověl

 

Zadání: Prezentace seminární práce ze ZS (snímky, nahrání, el. podklady)

Prezentaci doporučuji sestavit buď za pomoci programů MS Office Powerpoint, nebo OpenOffice Impress, atd., nahrávat doporučuji buď s pomocí webkamery, nebo za pomocí programu bezplatného Screen-o-matic ( https://www.screencast-o-matic.com ) a dalších (Camtasia Relay recorder, atd.). Nahranou prezentaci můžete publikovat online (např. Youtube), nebo nahrát do souboru (.avi, .mpeg4, atd.).

Založil jsem k Mediální komunikaci vlastní e-mailový účet Google (pro potřeby např. společně vytvářených dokumentů) a Youtube kanál (https://www.youtube.com/channel/UCBKK-L81xGBU82xfUvYDhbw). Přihlašovací jméno do účtu je: vip.studenti.mk@gmail.com, heslo: studenti2015_VS_VIP

 

 

Zadání seminárním práce pro studenty třetího semestru:

Analýza mediálního díla, přičemž analýza musí obsahovat jednu z vybraných metod analýzy médií a interpretaci materiálu či celého díla. Vybrané dílo může být literární nebo audiovizuální povahy. Vyberte si k interpretaci napříkad populární píseň, film, seriál či esej, anebo knihu.  

Metody výzkumu médií: kvantitativní vs. kvalitativní, obsahová analýza, sémiotická analýza, obrazová vizuální analýza, analýza zájmů...

 

 

Otázky k závěrečnému testu z Mediální komunikace:

Hodnocení testu (5 otázek - 90 minut - max. 10 bodů):

(Výsledky pilotního šetření, kterého se účastnilo 7 studentů, jsou: 1x9,5 bodů, 1x9 bodů, 3x7 bodů, 1x 5 bodů, 1x4 body. Stupnice bude aplikovaná relativně vzhledem k dané skupině studentů a daným kombinacím otázek v testech. Smyslem je také určit úspěšsnot studentů v jednotlivých otázkách.)

10-8,5 bodů (100-85 %): výborně (1)

8-6,5 bodů (80-65 %): velmi dobře (2)

6-5 bodů (60-50 %): dobře (3)

pod 5 bodů (pod 50 %): nevyhověl 

 

1. Teze o účelové racionálnosti jazykové komunikace  v daném společenském uspořádání je tezí:

a) existencialistickou

b) hermeneutickou

c) dialektickou

d) strukturalistickou

2. Co je strukturalizmus?

3. Vysvětlete pojmy teorie informace redundance, entropie a informace.

4. Jakobsonovo schéma komunikace a funkce jazykové komunikace.

5. Vysvětlete exnominaci – pojmenování druhotným označujícím systémem – na konkrétním příkladě.

6. Co znamená rámcování komunikátu (ve smyslu recepční teorie Stuarta Halla)?

7. Jaký je rozdíl mezi virtuální realitou a hyperrealitou?

8. Co je simulakrum?

9. Uveďte příklad na typ, stereotyp a archetyp.

10. Co je mediokracie a co medializace?

11. Charakterizujte 4 přístupy k médiím (McQuail): přenosový, rituálový, propagační a příjmový model.

12. Kdo byl Paul Lazarsfeld a jaký typ výzkumu se s ním spojuje?

13. Co jsou intervenující faktory a jak ovlivňují masovou komunikaci (Klapper)?

14. Mediálně komunikační modely Shannon-Weavrův, Osgoodův a Schrammův, S-M-C-R model Davida Berla, komunikace události podle Gyorgy Gerbnera.

15. Funkce masové komunikace podle H. Lasswella

16. Teorie užití a uspokojení, spirála mlčení, agenda setting, gatekeeping, kultivační teorie jako koncepce mediální komunikace.

17. Čtyři fáze výzkumu a teorie mediálních účinků podle D. McQuaila. Období všemocných médií, Teorie mocných médií vystavena zkoušce, Znovuobjevení mocných médií a Období dohodnutého vlivu médií. 

18. Co je pseudoprostředí v pojetí W. Lippmana?

19. Nakreslete Lasswelove paradigma a k jednotlivým veličinám uveďte příslušné výzkumní přístupy.

20. Co je šum a kteří teoretici jej aplikovali na strojovou i masovou komunikaci?

21. Komu se připisuje S-M-C-R model a co vyjadřuje?

22. Jak probíhá komunikace o události podle G. Gerbnera?

23. Co je hegemonie a jak ji v souvislosti s masovou komunikací vysvětlil Stuart Hall?

24. Co je teorie recepce?

25. Vysvětlete dualitu publika (dvojí původ).

26. J. Habermas a jeho pojetí veřejné sféry.

27. Co je normativní teorie médií?

28. Jaká jsou hlavní témata týkající se struktury/systému médií?

29. Uveďte alespoň 3 normativní teorie a hlavní důvod jejch kritiky.

30. Jaký je rozdíl mezi pojetím veřejné služby v USA a v Evropě?

31. Co vyjadřují dvě dimenze mezinárodní komunikace (Mowlana) – technologická a komunikační?

32. Co je to křížové vlastnictví (cross ownership)?

33. Co je duální systém?

34. Známé typologie znaku, významní autoři typologií.

35. Sémiotika, její základní oblasti, různost pohledů na zkoumání znaku.

36. Charakterizujte mediální kompetence (stručně: z čeho se skládají – obšírně: svou představu)

37. Co jsou epistemické kompetence?

38. Charakterizujte inovovanou Bloomovu taxonomii (stručně: uveďte dvě dimenze – obšírně: tabulku a příklad vzdělávacího cíle)

39. Definujte dotazník a vysvětlete, jestli je metodou kvalitativního/kvantitativního výzkumu

40. Definujte rozhovor, interview a vysvětlete, jestli je metodou kvalitativního/kvantitativního výzkumu

41. Definujte pozorování a vysvětlete, jestli je metodou kvalitativního/kvantitativního výzkumu

42. Definujte desk research a vysvětlete, jestli je metodou kvalitativního/kvantitativního výzkumu

43. Definujte případovou studii a vysvětlete, jestli je metodou kvalitativního/kvantitativního výzkumu

44. Definujte vědu a výzkum.

45. Definujte cíle výzkumu (rozdělení podle kritérií)

46. Definujte teorii a druhy výzkumu (rozdělení podle kritérií)

47. Definujte pozorování a experiment.

48. Definujte dotazovací výzkumné metody.

49. Vysvětlete reliabilitu jako požadavek na výzkum.

50. Vysvětlete objektivitu jako požadavek na výzkum.

51. Vysvětlete validitu jako požadavek na výzkum.

52. Vysvětlete indukci a dedukci jako vědecké metody.

53. Vysvětlete analýzu a syntézu jako vědecké metody.

54. Vysvětlete formulování hypotéz a cílů výzkumu.

 

Diskusní téma: Mediální komunikace

Монтаж напольных покрытий

Datum: 04.02.2022 | Vložil: AaronjaK

Профессиональный монтаж напольных покрытий.Обращайтесь всегда рады вам помочь.
Мы делаем следующие работы
Монтаж напольного плинтуса из массива
Монтаж напольного плинтуса МДФ
Монтаж напольного плинтуса дюрополимер
Монтаж напольного плинтуса ПВХ
Монтаж напольного плинтуса ЛДФ
Монтаж потолочного плинтуса.
Монтаж напольного плинтуса из металла и т.д кроме камня.
Покраска плинтуса.
Монтаж напольных покрытий
Монтаж паркетной доски на подложку.
Монтаж ламината.
Монтаж винилового ламината
Монтаж инжинерной доски
Монтаж моссивной доски (с готовым покрытием)
Монтаж фанеры.
Монтаж галтелий и наличников.
По другим работам уточняйте!
гарантия на все виды работ.
Напилим.про

Are you 18? Come in and don't be shy!

Datum: 23.01.2022 | Vložil: loveawake.ru

Welcome to the world of adult Dating loveawake.ru

How To Become Tiktok Famous Hack 2021

Datum: 27.12.2020 | Vložil: MixDok

https://creazy-videos-05.webself.net/

Do you want be famous on tiktok? Click link above and enjoy fans and followers free! 2021 UPDATED!

tik tok hack 2021,tiktok likes 2021 free,tiktok fans 2021 free,tiktok free followers 2021,tiktok free usa hack 2021,tiktok free likes usa 2021,tiktok free followers 2021 usa,hearts free tiktok
KW:
Tik Tok Auto Followers Online Without Human Verification 2021
Fans Com Tiktok 2021
Tiktok Views And Likes 2021
Tiktok Likes And Followers Free 2021

Source of article:

2. https://www.purchase.edu/live/events/21400-tik-tok-video-competition

Three ROBLOX Gift Cards 2021

Datum: 26.12.2020 | Vložil: MixDok

https://booksfactorypdf.weebly.com/donate.html

KW:
ROBLOX Gift Cards Codes Unesed 2021
Robux No Verification 2020 DECEMBER UPDATED
Buy Gift Cards ROBLOX 2021
Where To Get ROBLOX Gift Cards In England 2021

NUTAKU Gold Coin Hack Android OCTOBER 2020

Datum: 22.09.2020 | Vložil: rardepide

https://linktr.ee/nutakucoins
or

[url=https://www.quiz-maker.com/Q7UQTWN1X]NUTAKU Hack Tools Download AUGUST 2020[/url]

KW:
Daily Hacks/Nutaku Hack OCTOBER 2020
NUTAKU Games Cheats OCTOBER 2020
Descargar Nutaku Gold Hack Mega OCTOBER 2020
NUTAKU Gold Hack Downlode Gide OCTOBER 2020
Is Using Free Gold Hacks On NUTAKU Allowed OCTOBER 2020

Thank you very much for the invitation

Datum: 17.07.2020 | Vložil: MixDok

Thank you very much for the invitation :). Best wishes.
PS: How are you? I am from France :)

How Do You Hack INSTAGRAM To Get More Followers 2020 APRIL

Datum: 15.04.2020 | Vložil: rardepide

[url=https://iamnotarobot.net/instagram-free-followers-how-to-do-it]How To Hack INSTAGRAM Followers 2020 APRIL[/url]

First, gift your unique view of the world. Instagram is a place where you create and enactment your own lifestyle. create a strategy (that is, define your goals and methods by which you will assume them), and later consistently assume it by regularly publishing the content.
Check what photos get the most likes. Instagram users pick illustrations in buoyant tones, following lightening filters, preferring blues rather than shades of red. You can apply filters from Instagram, but you can also use more powerful apps, such as Vsco, Afterlight or Snapseed, in which we will locate a lot of good effects and editing options for our photos. The mobile (and free!) financial credit of Lightroom - one of the best photo processing programs from the Adobe suite - is after that no question popular.
Afterlight is actually quite a easy tool, but it contains every the necessary functions and as many as 74 stand-in effects. One of the most interesting options is play up Tone, which allows you to point of view occurring the blue color, which gives the photos a cleaner, fresher look. Snapseed, in turn, allows for selective settings in a agreed area of the photo, which works good in situations where we desire to focus the viewer's eyes upon a specific place of the photo. on the extra hand, Lightroom will permit you to precisely adapt the brightness and saturation of the agreed color, e.g. by playing once the blue color slider you can make water and announce acquire a fashionable turquoise shade.
Camera + is also a great application (only for iOS). It costs $ 2.99, which is abundantly worth investing! It will allow you to acquire effects thesame to professional equipment. This application has been credited by epoch and Wall Street Journal for making approaching every shot look original and great.

KW:
Websites To Gain INSTAGRAM Followers 2020 MAY
How To Get 1k Followers On INSTAGRAM Free 2020 MAY
Free Fast INSTAGRAM Followers 2020 APRIL
Boost Your INSTAGRAM Followers Free 2020 APRIL

How To Hack ROBLOX Accounts July MAY 2020

Datum: 15.04.2020 | Vložil: rardepide

https://billscheatworld.com/ROBLOXHackOnlineUltimate - ULTIMATE GENERATOR for ROBLOX GAME Club BUILDERS AVAILABLE! 2020 APRIL/MAY UPDATED!

KW:
ROBLOX Codes For Robux 2020 APRIL UPDATED
Robux Generator No Verification 2020 APRIL UPDATED
Instant Robux 2020 APRIL UPDATED
Free Robux Codes 2020 MAY UPDATED
Free ROBLOX Accounts With Robux 2020 MAY UPDATED
ROBLOX Resources Hack 2020 APRIL UPDATED
Generator Robux 2020 APRIL UPDATED
Free Robux Money 2020 APRIL UPDATED
ROBLOX Cheats 2020 APRIL UPDATED
ROBLOX Generator 2020 APRIL UPDATED
Real Robux Hack 2020 APRIL UPDATED
How To Hack ROBLOX Accounts Android MAY 2020
How To Hack ROBLOX Accounts And S MAY 2020
How To Hack ROBLOX Accounts Website MAY 2020

Can you help me translate

Datum: 01.12.2019 | Vložil: rardepide

i am from Italy hello. Can you help me translate? /rardor

hi guys i am new on web

Datum: 24.10.2019 | Vložil: rardepide

hi :) bross :)

1 | 2 | 3 >>

Přidat nový příspěvek