Základy vědeckého výzkumu v oblasti ŘLZ

 

  1. prezentace (online 26.10.2012): Základy vědeckého výzkumu.pdf (984,2 kB)
  2. videopřednáška (online po 24.11.2012)
  3. studijní materiál (online po 15.12.2012): studijní text k Výzkumu v oblasti ŘLZ (kapitoly 1, 1.3, 1.4, 2, 3, 5)

 

Anotace

Tento předmět nabízí studentům studijních programů řízení lidských zdrojů a personalistika možnost poznat základy vědecké práce, vědecké komunikace a tvorby odborných textů. V kurzu se klade důraz na poznání autorského práva, citačních norem, základních druhů studentských prací a znalosti výstavby odborného textu. Výukové materiály ke kurzu zahrnují elektronický studijní materiál, video-přednášku a prezentaci – na základě těchto podkladů, za pomoci individuální konzultace a samostudia literatury, bude student schopen napsat jednu kvalitní seminární práci (která by potenciálně tvořila část jeho budoucího vědeckého článku nebo studie) obsahující odborný výklad vybraného výzkumu nebo projekt vymyšleného výzkumu – podle zásad vysvětlených ve studijních materiálech.

 

 

Tématické okruhy a příslušná literatura:

    1.   Základy výzkumu ve společenských vědách. Historie, druhy, vztahy, metody, nejnovější trendy

  • Pavlica, Karel a kol. Sociální výzkum, podnik a management. 1. vyd. Praha: Ekopress, 2000. ISBN 80-86119-25-4
  • Surynek, Alois – Komárková, Růžena – Kašparová, Eva Základy sociologického výzkumu. Praha: Management Press, 2001. 164 s. ISBN 8072610384
  • Teoretické pojetí veřejnosti, veřejného mínění a role výzkumů mínění (Přehledová studie). [online] In Rendlová, E. – Lebeda, T. Výzkumy veřejného mínění – teoretické souvislosti a praktická aplikace. Praha: Sociologický ústav Akademie věd České republiky, 2002. Dostupné elektronicky: https://www.richardjung.cz/Teoreticke_pojeti_verejnosti__verejneho_mineni_a_role_vyzkumu_mineni.pdf

 

    2.   Základy výzkumu v oblasti ŘLZ

 

    3.   Evropské a české výzkumné instituce a významné výzkumy o oblasti ŘLZ

  • European InfoNet Adult. Lifelong Learning Programm. [online]  Grundtvig Network, Catholic Federal Association for Adult Education (Katholische Bundesarbeitsgemeinschaft für Erwachsenenbildung,), Germany. Dostupné elektronicky na: https://www.infonet-ae.eu
  • Project LifeLong Learning 2010. [online] INSTITUTE FOR INTERNATIONAL AND SOCIAL STUDIES, Tallinn University (IISS), TALLINN – Estonia. Dostupné elektronicky na: https://lll2010.tlu.ee
  • EUROSTAT. [online] European Comission, Luxembourg. Dostupné elektronicky na: https://epp.eurostat.ec.europa.eu
  • European Foundation for the Improvement of Living and Working Conditions (Eurofound). [online] Dublin, Ireland. Dostupné elektronicky na: https://www.eurofound.europa.eu
  • Department of Economics. Massachusetts Institute of Technology. [online] Cambridge, MA, USA. Dostupné elektronicky na: https://economics.mit.edu
  • The Centre for Research on Lifelong Learning  (CRELL). [online] Institute for the Protection and the Security of the Citizen, Ispra, Italy. Dostupné elektronicky na: https://crell.jrc.ec.europa.eu
  • The National Center for Education Statistics (NCES). [online] U.S. Department of Education, Alexandria, VA, USA. Dostupné elektronicky na: https://nces.ed.gov
  • The International Association for the Evaluation of Educational Achievement (IEA). [online] Amsterdam, The Netherlands. Dostupné elektronicky na: https://www.iea.nl
  • Asociace institucí vzdělávání dospělých ČR, o.s. [online] Praha, ČR. Dostupné elektronicky na: https://www.aivd.cz
  • Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy. [online] Praha, ČR. Dostupné elektronicky na: https://www.msmt.cz
  • Národní ústav odborného vzdělávání (NÚOV). [online] Praha, ČR. Dostupné elektronicky na: https://www.nuov.cz
  • Český statistický úřad (ČSÚ). [online] Praha, ČR. Dostupné elektronicky na: https://www.czso.cz

 

    4. Vlastní prostředí, analýzy, vědecké myšlení a vědecká komunikace, formulace problému, hypotéz, průzkumu, článku…

náměty: výběr pracovníků, uvádění nových pracovníků do organizace, uvolňování lidí z organizace, zaměstnanecké vztahy, řízení pracovního výkonu, rozvoj lidských zdrojů; ilustrativní seznam literatury (vyberte sinapř. jednu publikaci a zpracujte v ní část týkající se výzkumu v oblasti řízení lidských zdrojů)

  • Barták, Jan. Vzdělávání ve firmě. Praha: Alfa Publishing, 2007. 164 s. ISBN 978-80-86851-68-6
  • Bartoňková, Hana. Firemní vzdělávání (strategický přístup ke vzdělávání pracovníků) 1. vyd. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-2914-5
  • Hroník, František. Rozvoj a vzdělávání pracovníků. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-1667-4
  • Hroník, František. Hodnocení pracovníků. Praha: Grada Publishing, 2006. ISBN 80-247-1458-2
  • Ježovít, Rastislav – Kosmály, Peter. Rozvoj a vzdělávání provozních zaměstnanců v retailovém segmentu v ČR.  In  Creative and Knowledge Society. Bratislava – Varšava: PEVŠ v Bratislave, Versita Warsaw, ročník 1, číslo 3, s. 23 – 43. ISSN 1338-4465 (print), 1338-5283 (online), dostupné na: http://versita.metapress.com/content/r692627lx2h54247/fulltext.pdf
  • Kim, Daniel H. The link between individual and organizational learning. In Sloane Management Re-view, Podzim 1993, s. 37-50. (dostupné online na: https://www-o.ntust.edu.tw/~lib/pdf/Doctor/90/d903502d.pdf)
  • Kleibl, Jiří – Zuzana Dvořáková – Bořivoj Šubrt. Řízení lidských zdrojů. Praha: C.H. Beck, 2001. 264 s. ISBN 80-7179-389-2.
  • Kocianová, Renata. Personální řízení. Východiska a vývoj. Praha: Grada publishing, 2012. 152 s. ISBN 978-80-247-3269-5
  • Kocianová, Renata. Personální činnosti a metody personální práce. Praha: Grada Publishing, 2010. 215 s. ISBN 978-80-247-2497-3
  • Koubek, Josef. Řízení lidských zdrojů. Základy moderní personalistiky. Praha: Management Press, 2007. 399 s. ISBN 8072611682
  • Kubeš – Kurnický – Spillerová. Manažerské kompetence – způsobilosti výjimečných manažerů. Praha: Grada Publishing 2004. ISBN 80-247-0698-9
  • Leonardi, M. The Effect of Product Demand on Inequality: Evidence from the US and the UK. IZA DP No. 5011, Forschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit / Institute for the Study of Labor, 2010.
  • Mayerová, Marie – Růžička, Jiří. Moderní personální management. Praha: H+H, 2000. ISBN 80-8602-265-X
  • Nakonečný, Milan. Motivace pracovního jednání a její řízení. 1 vyd. Praha: Management Press, 1992. 258 s. ISBN 80-85603-01-2
  • Neumann, Torsten. Ganzheitliches Qualifikationsmanagement. Wiesbaden: Gabler Verlag, 1992. ISBN 3-409-13861-7

 

 

Požadavky na kontrolní práce

- do konce prosince 2012 zaslat elektronicky nebo dodat osobně seminární práci konzultovanou s přednášejícím obsahující odborný výklad vybraného výzkumu nebo projekt vlastního vymyšleného výkumu – podle zásad vysvětlených ve studijních materiálech. Práce by neměla přesáhnou 15 normovaných stran textu.

kritéria klasifikace:

  • dodržení termínu odevzdání (dodržel – nedodržel)
  • dodržení zvoleného tématu (dodržel – nedodržel)
  • přínos autora (výborný – dobrý – dostatečný – nedostatečný)
  • poměr kvalita a rozsah práce (výborný – dobrý – dostatečný – nedostatečný)

 

- ústní zkouška formou diskuse nad seminární prací a 3 kontrolních otázek ke studijnímu textu

  • celkové hodnocení: student musí zaslat seminární práci, aby se mohl účastnit zkoušky. Na zkoušce musí správně zodpovědět minimálně jednu otázku.